Dincolo de hărți - Călătorim și povestim aventuri de tot felul

Căderea frunzelor - O escapadă relaxantă de toamnă

Imagine
 Play la idei Vine o vreme când a lăsa pe mai târziu, pe „data viitoare” devine un risc pe care cu greu ni-l mai asumăm. Uneori n-o mai facem, că prea am amânat o viaţă timp de o viaţă, așa că m-am abonat la Lunca Timișului în această toamnă 🙂, și am făcut plimbări frumoase cu bicicleta cercetând anumite cotloane, locuri care pot spune că, s-au strecurat în sufletul meu și se cuibăresc acolo pentru mult timp. În timp ce mie îmi place să merg pe trasee, alții poate preferă șoseaua. O bicicletă de munte poate să te ducă unde una cursieră nu ajunge – în pădure. Am pedalat printre pomii plini de culoare și am trecut prin mai multe sate, precum și alte locuri mai vechi sau mai noi, neștiind când ajung acasă. Încerc să trag de mine zi de zi pentru a merge mai departe, altă alternativă neavând. După cum am mai menționat, fac ieșiri pentru că „îmi place să merg cu bicicleta, și revin constant pentru a trăi iar si iar același vis de care nu mă satur, pentru că îmi amintește de copilărie, pentr

Dam pedale pe asfalt

Prin sate în lung și în larg

Trecând câteva zile bune de la ultima tură (aici), încercăm să ne menținem în formă pentru tura din deltă, care va fi peste doar două săptămâni, astfel, pentru acest acest sfârșit de săptămână vorbim de o tură a zonei. Nu prea aveam planificat nimic sâmbătă deoarece programarea mea la rapel (vaccinul anti-COVID 19), era chiar în noaptea (dimineața) aceleiași zi, și nu știam care vor fi efectele de după și dacă voi putea pedala, așa că ne-am hotărât în ultimul moment să plecăm. Este dimineața în jur de ora 9 și jumătate, când ne întâlnim toți (eu, Mely și Daciana) la AEM - punctul nostru de plecare. Aveam și bicicletele la noi, că fără ele nu puteam face nimic. Schimbăm câteva vorbe și apoi plecăm. Vom pedala toată distanța spre: Moșnița Nouă, Sacoșu Turcesc, Liebling, Jebel, Ciacova, Cebza, Peciu Nou, Diniaș, Sânmihaiu Român, Timișoara. Pentru toate satele menționate sunt drumuri asfaltate și adună o sută de kilometri sau chiar mai bine, așa că avem ceva de pedalat. Un circuit pe care am mai fost și cu alte ocazii, și căutam să mergem ori de câte ori vrem să facem ceva local, pentru că traseul va fi parcurs în alternanță pe drumuri asfaltate secundare, cu foarte puţin trafic. Totuși, chiar și așa poate fi, de asemenea, destul de periculos din cauza condițiilor de drum deficitare și a conducerii agresive și lipsite de scrupule de către șoferi.

Până la tura următoare vă invit să vă delectați cu imaginile surprinse în această plimbare și vă doresc spor la pedalat.

Îi dăm tare pe pod şi încercăm să mergem cât mai pe margine, stând cât mai departe de mașini. Maşinile merg cu viteză mai mare pe aici. Fiind o zi de sâmbătă, speram la un trafic mai redus, dar era la fel de mare ca în cursul săptămânii, mai ales între Timișoara și Moșnița. Așa am început un weeekend fain cu un traseu lejer de asfalt. Circuitul de azi explorează împrejurimile oferind o perspectivă deosebită asupra satelor de ses, o nouă plimbare din care vom culege numai amintiri frumoase. Ne vom întoarce pe alt traseu, pentru a oferi o diversitate mai mare, și vom putea admira mai mult din zona de sate românești.

Răul Timiș, în lung și în larg

După 14 km de mers val-vârtej, părăsim drumul județean 592 și o luăm înspre Sacoșu Turcesc. Intrăm aşadar pe un alt drum judeţean, cu mult mai puţin trafic. Pedalăm încă 4 km şi şi ajungem în micuța localitate, unde găsim un loc liniștit să facem o pauza de odihnă, să bem o cafea, să mâncăm și să ne bucurăm. Nu mi-am făcut multe provizii, doar un rucsăcel, unde aveam o pompă și ceva batoane. Apa, mâncarea le-am cumpărat de pe drum.

Vom petrece o minunată zi în mijlocul naturii !

Natura se îmbină, cel puțin decomandată, perfect cu viața satului.

De la Otvești schimbăm din nou direcția de mers spre sud-vest, și ne îndreptăm către Stamora Româna și Liebling

Feerie de rapiță, o oază pentru albine și alte insecte benefice.

După ce am pedalat cu soarele-n ceafă, ajungem în Jebel, unde stăm la un suc și o plăcintă vre-o jumate de ceas. Ulterior continuăm pe drumuri la fel de pitoreşti, spre Ciacova, acolo unde vom schimba direcţia de mers. 


Străbatem satele sub privirile admirative ale localnicilor aflați pe la porți. Ne apropiam cu paşi repezi de jumătatea traseului.

În perindarea noastră pe bicicletă, punem de-o pauză și în Ciacova

Ne-am îndreptat atenția la o terasă din Piața Cetății

Mai o curbă și am ajuns.

O mică pauză de hidratare. Încinşi de la atâta pedalat, am putut să ne răcorim, cu o bere rece de la terasă.

Refăcuţi după o astfel de pauză, ne-am suit pe biciclete. Facem stânga pe drumul spre ieșirea din localitate, apoi o luăm uşor către nord-vest pentru a ajunge la Cebza. 

Piața Cetății. Încercăm să surprindem frumuseţea locului, prin câteva poze.

La ieşirea din sat apresc pentru a face o poză turnului de apărare...


Podul Turcesc

Acest drum ne duce la Cebza

Animalele pasc liniștite pe pajiștea satului.

După câteva ceasuri de la startul turei, observăm pe partea dreaptă podul de la Cebza. Îl încercăm, deşi abia am ajuns.

Ne oprim o secundă ca să admirăm priveliștea. Este un loc liniştit, unde câţiva pescari îşi exersează temeinic talentele.

Revenim la drumul nostru. Traversăm din nou Timișul pentru a doua oară, și pedalăm încă 4,5 km până la drumul județean 593, locul de unde vom face cale întoarsă către Timișoara.

Timișul în amonte

Timișul în aval

Cu un ultim efort noi ne-am continuat drumul, prin Peciu Nou, Diniaș și într-un final Sânmihaiu Român. Trecând podul peste Bega, iar după câteva sute de metrii se ajunge la Livadă, locul unde puteam finaliza cu o bere, suc sau mici. Era abia ora 5, era timp, dar trebuia să ajung urgent acasă. Mely și Daciana au rămas, iar eu am ales să pedalez spre Timișoara. Hai c-a fost frumos. Tura nu a fost una dedicată fotografiei, ci a fost una de menținere în formă. Ne-am propus să vedem cât mai mult într-un timp cât mai scurt și am reușit. Pe scurt, ciclismul rămâne astfel o oportunitate pentru o plimbare plăcută pe o bicicletă, una dintre cele mai bune activităţi. Este un traseu prietenos pentru trekking sau cursiere...


Comentarii

Trimiteți un comentariu

Părerile dumneavoastră.

< ÎNAPOI LA PRIMA PAGINĂ

< DESPRE MINE

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner


AM FOST ȘI AICI

Cheile Garlistei - Mutii Aninei

Poiana Marului - O noapte la cort