Dincolo de hărți - Călătorim și povestim aventuri de tot felul

Căderea frunzelor - O escapadă relaxantă de toamnă

Imagine
 Play la idei Vine o vreme când a lăsa pe mai târziu, pe „data viitoare” devine un risc pe care cu greu ni-l mai asumăm. Uneori n-o mai facem, că prea am amânat o viaţă timp de o viaţă, așa că m-am abonat la Lunca Timișului în această toamnă 🙂, și am făcut plimbări frumoase cu bicicleta cercetând anumite cotloane, locuri care pot spune că, s-au strecurat în sufletul meu și se cuibăresc acolo pentru mult timp. În timp ce mie îmi place să merg pe trasee, alții poate preferă șoseaua. O bicicletă de munte poate să te ducă unde una cursieră nu ajunge – în pădure. Am pedalat printre pomii plini de culoare și am trecut prin mai multe sate, precum și alte locuri mai vechi sau mai noi, neștiind când ajung acasă. Încerc să trag de mine zi de zi pentru a merge mai departe, altă alternativă neavând. După cum am mai menționat, fac ieșiri pentru că „îmi place să merg cu bicicleta, și revin constant pentru a trăi iar si iar același vis de care nu mă satur, pentru că îmi amintește de copilărie, pentr

Poiana Marului - O noapte la cort

Zi de vineri, evident însorită pentru a face în ciudă celor care se duc la muncă... 

Mely vine și de data asta cu ideea să mergem cu cortu peste noapte, că știe el un loc frumos și liniștit unde a mai fost. Printre aceste locuri se găsește și Poiana Mărului, locul unde se spune că se respiră cel mai curat aer. Eu am preferat mereu locurile liniștite în care mă pot bucura cu adevărat de timpul petrecut acolo, iar ideea unei excursii cu cortul, în aer liber, este întotdeauna binevenită, pentru că vreau să mă bucur de vremea de afară, de soare. Vreau să mă bucur de lucrurile spontane și nu programate. Nu te-ntâlnești prea des cu șansa să te poți deconecta de freamătul cotidianității. Nu toata lumea se dă în vânt după contactul apropiat cu natura. Mulți nu și le permit. Iar și mai mulți nu le considera o prioritate, sau nu le vad ca pe un obiectiv de bifat pe lista lucrurilor de făcut până la o anumită vârstă. Alteori, motivele sunt dintre cele mai neașteptate. Toate se concentrează în jurul aceluiași punct comun, confortul. 

Una dintre cele mai plăcute experiențe poate fi o excursie cu cortul la Ponton Mauru, un loc de camping la malul apei, izolat de restul lumii agitate. Mai ales pentru că vremea bună te îmbie, mai ales pentru că începe weekend-ul. Deși am mai vizitat zona și în trecut, nu știam de existența acestui ponton până în momentul acesta.

Plec din agitația orașului, (împreună cu Mely, despre care se știe deja că e ”my partner” în materie de plecări), pentru măcar o singură zi, să încercăm ceva pe placul nostru? La doar 150 km de Timișoara și doar 25 km de localitatea Oțelu-Roșu, străjuită de Munții Țarcu și Muntele Mic, se găsește Poiana Mărului. La ponton și în locul de camping se ajunge cu mașina. De asemenea, se percepe o taxă de 10 roni pe zi de persoană (cel puțin așa era prețul când am ajuns), lucru care mi se părea destul de rezonabil având în vedere grija acordată locului, însă cum nu am făcut plata atunci, a doua zi când ne pregăteam să plătim, domnul care administrează locul a dublat prețul. S-a gândit să ne mai ia în plus 10 roni și pentru cort. Trăim în România, iar concluziile le trageți voi. 

De asemenea, mai poți alege să pui cortul chiar la coada lacului unde nu plătești nimic, însă de obicei acolo campează cei mai mulți oameni și uneori nu este cea mai potrivită alegere dacă îți dorești să te bucuri de liniște și să fii mai retras.


Profită de momentul de libertate și apreciază contactul cu natura. 

Deși drumul până aici nu este unul tocmai apreciat, peisajele care se desprind te ajută să te deconectezi de la agitația de zi cu zi cu fiecare kilometru parcurs. 

Iubesc nu doar drumețiile, ci și mișcarea în aer liber cu tot ce înseamnă ea. Mai ales pentru că apropierea de natură, schimba omul în bine.

Am crescut la țară și cred că simt mereu nevoia să ies în natura, să mă bucur de simplitatea și frumusețea lucrurilor și de liniștea pe care doar astfel de locuri o oferă.

Azi trăiesc în prezent.

Acest loc poate găzdui destul de multe persoane, având chiar posibilitatea de a parca mașina în apropiera cortului.

Astăzi suntem mai spartani! 

Camparea implică instalarea cortului, adunate vreascuri, pregătită mâncarea, desigur, după ce ai găsit un loc propice, într-o zona mai ferită de vânt puternic, apoi ai de făcut și de întreținut focul.
Nu în ultimul rând, ai de procurat apa de băut (un detaliu esențial), de ținut la distanță intrușii (insectele) etc. În acest fel, poți aprecia mai mult simplitatea, pe de o parte, și confortul pe care îl ai în lumea civilizată, pe de altă parte. 

Pentru că e un loc în care vrei să te relaxezi, aici găsești atât balansoare din lemn, cât și șezlonguri cu umbreluțe din paie, dar și hamace.

Chiar daca totul durează doar 1 noapte, maxim 2, pe lângă adăpost, tot ai nevoie de echipamentul esențial (saltea autogonflabilă, sac de dormit, îmbrăcăminte, vase și tacâmuri, alte accesorii de camping) hrană și apă. Fără toate aceste ”nimicuri”, nu ar exista excursii cu cortul comode, sigure, plăcute.

Experienta traiului în mijlocul naturii este cu totul inedită. 

Seara se încheie, inevitabil, cu un foc de tabără. Am fi bâjbâit mult și bine în căutare de lemne de foc, dar am avut noroc că Mely le-a adus de acasă

Obosiți, dar și satisfăcuți, am adormit instant. Semn că se lasă Mos Ene pe la gene! 😛

Dormitul în cort poate oferi beneficii uimitoare oricui. Posibil ca la unele să nu te gândești… Nimic grav… Totuși, experiența în sine nu are cum să nu fie de bun augur.

Dimineață m-am trezim fără ceas, la cort nu ai nevoie de așa ceva. Nu m-am trezit până când au început primele raze de lumină să lumineze cortul.



Ei bine, încep dimineata privind către lac. O barcă dădea târcoale prin zonă încă de la prima oră a dimineții...zgomotul m-a făcut să ies din cort.



Un ponton potrivit pentru a te aventura să faci o baie în apa lacului Poiana Mărului. Pentru cei care preferă puțin mai mult și își doresc să ajungă să se bucure de priveliști cu adevărat surprinzătoare, lacul Poiana Mărului se întinde pe o suprafață de 272 de hectare, se poate face plimbări cu barca, caiacul, hidrobicicleta


Liniștea și starea de bine pe care nu ai cum să nu o resimți într-un asemenea loc.

Într-un loc, înconjurat de astfel de peisaje, nu ai nevoie să stai toată ziua cu nasul în telefon pentru a-ți verifica constant news feed-ul, l-am folosit doar pentru a mai face cate o poza 

Provizii de apă le-am făcut dintr-un mic pârâu care alimenta un frumos loc cu nuferi! Nu știu dacă apa era potabilă sau nu, dar noi am filtrat-o însă printr-un filtru special..


Lacul Poiana Mărului, așa cum nu l-am mai văzut niciodată. Asistăm la un fenomen inedit, cunoscut sub numele de „înflorirea apei”! „Dacă ajungeți în zonă, nu ratați fenomenul, este unul deosebit”.



Timpul a trecut foarte repede, fără să ne dăm seama. M-am relaxat și m-am bucurat de peisaje extraordinare, dar și de o nouă experiență la cort pe măsură.
Despre excursii cu cortul, doar cuvinte de laudă. Iar cine nu le-a trăit, să le încerce degrabă.

Comentarii

< ÎNAPOI LA PRIMA PAGINĂ

< DESPRE MINE

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner


AM FOST ȘI AICI

Cheile Garlistei - Mutii Aninei