Dincolo de hărți - Călătorim și povestim aventuri de tot felul

Căderea frunzelor - O escapadă relaxantă de toamnă

Imagine
 Play la idei Vine o vreme când a lăsa pe mai târziu, pe „data viitoare” devine un risc pe care cu greu ni-l mai asumăm. Uneori n-o mai facem, că prea am amânat o viaţă timp de o viaţă, așa că m-am abonat la Lunca Timișului în această toamnă 🙂, și am făcut plimbări frumoase cu bicicleta cercetând anumite cotloane, locuri care pot spune că, s-au strecurat în sufletul meu și se cuibăresc acolo pentru mult timp. În timp ce mie îmi place să merg pe trasee, alții poate preferă șoseaua. O bicicletă de munte poate să te ducă unde una cursieră nu ajunge – în pădure. Am pedalat printre pomii plini de culoare și am trecut prin mai multe sate, precum și alte locuri mai vechi sau mai noi, neștiind când ajung acasă. Încerc să trag de mine zi de zi pentru a merge mai departe, altă alternativă neavând. După cum am mai menționat, fac ieșiri pentru că „îmi place să merg cu bicicleta, și revin constant pentru a trăi iar si iar același vis de care nu mă satur, pentru că îmi amintește de copilărie, pentr

Marea traversare ( Doman - Ezeris )

O nouă aventură, într-o însorită zi de Aprilie.

1
Simțeam nevoia de o evadare, plimbare de o singură zi, să mă bucur de sunetul naturii, de apa rece de izvor si aerul curat de munte, in week-end-ul 30 aprilie. Rare ori mi s-a întâmplat să îmi doresc să merg singur (exceptie făcând copii), fără nici o planificare prealabilă, și cum de fiecare dată a ieșit o tură perfectă, exact acest lucru s-a întâmplat și acum. O grămadă de locuri pitorești, dincolo de faptul că mare-a parte a traseului am mers pe coclauri, traseul a fost cam așa:  Ajunși cu trenul la Reșita, am traversat orașul către sud alături de Cristi și Roxana, urmând să ne decidem în ce direcție vom face tura, nu avem planuri clare în legătură cu traseul pe ziua de azi și nu ne grăbim prea tare să plecăm oprindu-ne și la un supermarket. Ne-am  trezit într-un final la Doman! Cu toate că am fost recent în acest loc, încă avem poteci de explorat. După un popas firesc la magazinul din centrul localitații, traversăm satul spre colonia Driglovăț, lăsând succesiv în spate și ultima casă, focusându-ne traseul către Cuptoare, Secu, apoi prin valea Seacă și pe drumul județean 582b, până la Lacul Secu. De la coada lacului am continuat o porțiune scurtă prin Valea Bârzavei, urcând la un moment dat pe un drum de exploatare spre Tâlva Câmpului, si continuând pe culmea dealurilor spre Târnova, apoi în aval pe o frumoasă vale către Soceni până la Ezeriș. Ne frământa tot mai tare gândul că nu vom avea suficient timp să prindem trenul de la 4:21 ce pleacă din Reșița la Timișoara. Aveam la dispozitie 45 de minute până la plecarea trenului, plus timpul pe care acesta îl va face până la Bocșa Montană, iar noi mai aveam 10 km care nu erau foarte ușori, nevoiți să traversăm dealul până la Bocșa Montană. Teoretic aveam timp, chiar și pentru o bere, așa că am dat maximul din mine pentru a ajunge, iar berea a fost cumpărată de la mazazin și băută la gară în așteptarea trenului. O tură de mountain biking frumoasă, cursivă, o alegere bună pe gustul meu, 65 km cu o diferență de nivel 990 m, deci a fost bine.

2
Plecați de la gară, ne îndreptăm spre centrul Reșiței.

3
În prima parte, traseul urcă lejer până la Doman 

4
5
Crucea din centrul Domanului.

6
Am oprit la magazinul din centrul satului cumpărând o sticlă de apă, apoi am traversat Domanul pe o urcare ușoară spre ieșirea dinspre colonia Driglovăț.

7
8
9
Soarele se face tot mai resimțit punând stăpânire pe aerul rece al dimineții.

10
11
12
13
14
15
16
17
18
Nu am rezistat să trec fără să nu mă opresc, admirând niste căprițe ce mâncau din iarba proaspătă a primăverii. 

19
20
Asa cum probabil deja știți, călarețului ii stă bine in sa.

21
22
23
24
Izvor


25
 Pe o frumoasă curbă de nivel, mai mult pe coborâre, ne ducem spre drumul județean ce urcă spre cantonul Padina Seacă, însă noi va trebui să îl traversăm pentru a ajunge la Cuptoare

26
27
Ajunși la drumul județean (DJ582c), continuăm în căutare-a potecii ce duce la Cuptoare

28
29
30
Verificarea gps-ului pentru a confirma locul unde părăsim acest drum.

31
Continuăm coborând un drum de căruță

32
33
34
35
36
37
38
39
Pârâul Valea Mare

40
41
După traversarea pârâului Valea Mare, o un urcuș destul de solicitant ne duce direct în Cuptoare. O amintire deloc plăcută o avem în acest loc dintr-o tură anterioară, în care Mely si-a "rupt" dislocat mâna din cot, atunci venind din sens invers pe coborâre dinspre Cuptoare.

42
43
44
45
46
47
48
Am ajuns relativ repede în Cuptoare! e adevărat că nu am simțit nevoia de foarte multe opriri (cum se întâmlă în alte ture în care se fac regrupări) înafară de cele necesare, iar acest lucru a făcut sa ne mișcăm destul de bine.

49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
Din Cuptoare am continuat pe drumul județean 582 fără să ne mai oprim, cotind la stânga către următorul sat, Secu.

59
60
De la Cuptoare am  coborât până la prima stație de autobuz, unde am cotil la dreapta.

61
62
Secu

63
Nu ne mai oprim nici aici, traversand-ul în mare viteza.

64
65
66
O mică neatenție (din cauza vitezei) ne-a scos de pe drumul din vale pe un alt drum, care părea să ducă undeva pe culme, dar după câteva poze, ne-am întors. 

67

Acolo sus trebuie să ajung și eu o dată

68
69
Mai departe prin vale spre drumul judetean 582b

70
71
72
73
74
75
76
De aici aveam două opțiuni: fie la stânga spre Reșița, fie la dreapta putând ajunge pe valea Bârzavei, si de acolo la Tâlva Câmpului

77
Drumul spre Lacul Secu este "praf", pe alocuri decopertat, lipsește asfaltul și arată ca un drum forestier. Practic chiar a ajuns un drum forestier pentru că se defrișează la greu în zonă, iar mașinile de mare tonaj transportă lemnul tăiat distrugând și ce a mai rămas din el. 

78
79
80
81
Distrus de tafuri, parcă a trecut potopul pe aici

82
O dată ajunși la coada lacului Secu, putem spune că ce a fost mai greu, a trecut. Urmează și mai greu!

83
Urmează un urcuș relativ ușoar pe drum forestier cu suprafața destul de bună de rulare, pe alocuri distrus și aici de camioanele ce transportă lemnul.

84
Ne mișcăm binișor, și încet încet câștigăm altitudine.

85
Tâlva Câmpului

86
Aceleași neschimbate imagini de drumuri distruse.

87
La canton zăresc o baracă pe roți (era si acum un an în urmă) și un taf ! nu mergem într-acolo să nu deranjăm, sâmbăta fiind, oamenii se odihnesc. Totuși ne simte câinele și ne latră ușor la plecare.

88
Mă întorc și îmi văd de drum, plecând în treba noastră

89
O ultimă urcare pe singurul drum distrus de taf.

90
Mergem pe lângă biciclete pentru că pământul umed nisipos și înclinația nu ne permitea să stăm pe ele 

91
92
93
94
95
Mergem în continuare pe drumul ce ține coama dealurilor spre Târnova.

96
Efectul ploilor din ultima perioadă

97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
O frumoasă belvedere

120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
Intrarea în Târnova

134
135
136
137
138
139
După doua trei poze făcute in mare grabă in centrul comunei, plecăm spre Soceni

140
141
142
143
144
145
Lăsăm în urmă Târnova, bucurându-ne în continuare de frumoasa vale (17 kilometri) în aval, pe firul pârâului Tău, până la Soceni, o adevărată spendoare. 

146
Poteci lăturalnice ce trag cu ochiul ! cine știe, poate in viitorul apropiat ne vom aventura pe ele să vedem incotro duc.

147
148
149
Pot spune că pe această vale m-am simțit de parcă eram pe Transalpina

150
151
152
153
154
155
Soceni

156
157
158
După o ultimă privire aruncată in urmă, ne vedem de drum sperând să ajungem in timp util la Bocșa Română, de unde urma să luăm trenul către Timișoara.   

159
De aici mai departe pe drumul national 58a până la Ezeriș.

160
161
162
Ezeriș

163
Din centrul Ezerișului, am cotit la stânga pe ( DJ583 ) Valea Hotarului, un drum de pământ care ne-a dus până la Bocșa Montană.

164
165
166
167
168
169

170
171
172
Am reușit să prindem trenul întorcându-ne in Timișoara.

174
Nu a fost o tură în care să ne concentrăm prea mult pe traseu, scopul ieșirii fiind să petrecem o zi faină și să ne bucurăm de primăvara  călduță... locuri care merită să le vizitezi pe bicicletă. Am trăit aceste bucurii.

Traseul  arată cam așa!

                          

Comentarii

< ÎNAPOI LA PRIMA PAGINĂ

< DESPRE MINE

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner


AM FOST ȘI AICI

Cheile Garlistei - Mutii Aninei

Poiana Marului - O noapte la cort