Dincolo de hărți - Călătorim și povestim aventuri de tot felul

Căderea frunzelor - O escapadă relaxantă de toamnă

Imagine
 Play la idei Vine o vreme când a lăsa pe mai târziu, pe „data viitoare” devine un risc pe care cu greu ni-l mai asumăm. Uneori n-o mai facem, că prea am amânat o viaţă timp de o viaţă, așa că m-am abonat la Lunca Timișului în această toamnă 🙂, și am făcut plimbări frumoase cu bicicleta cercetând anumite cotloane, locuri care pot spune că, s-au strecurat în sufletul meu și se cuibăresc acolo pentru mult timp. În timp ce mie îmi place să merg pe trasee, alții poate preferă șoseaua. O bicicletă de munte poate să te ducă unde una cursieră nu ajunge – în pădure. Am pedalat printre pomii plini de culoare și am trecut prin mai multe sate, precum și alte locuri mai vechi sau mai noi, neștiind când ajung acasă. Încerc să trag de mine zi de zi pentru a merge mai departe, altă alternativă neavând. După cum am mai menționat, fac ieșiri pentru că „îmi place să merg cu bicicleta, și revin constant pentru a trăi iar si iar același vis de care nu mă satur, pentru că îmi amintește de copilărie, pentr

Transfagarasan

 Somewhere in the mountains of Romania 

Mai multe gasiti la acest link  https://en.wikipedia.org/wiki/Transfagarasan
O zi de joi,04.Iunie.2015, ziua plecarii nostre pe Transfăgărăşan (Marius zis Canondale s-a ocupat mai in detaliu privind aceasta tura, eu ma aflam doar ca participant). Era ultima mea zi de lucru din saptamana, iar plecarea trebuia sa fie in jurul orei 17 insa nu stiu din ce motive s-a modificat pentru ora 16, deci trebuia sa fac ceva pentru a pleca de la munca mai repede. Exact asa am si facut, dar pe drum spre casa, am mai facut ultimile cumparaturi necesare pentru drum. Se apropia de ora 16 si trebuia sa cobor in fata blocului. Baietii erau deja in drum spre mine veneau cu doua masini, una a lui Marius, in care mai calatorea Brigita si Dorin, iar cealalta masina a lui Mely, in care urma sa merg si eu cu cristi, dar si Marius, zis (Sanitare Termice).Era o ora destul de aglomerata pe sosea, dar ne-am deplasat binisor pana la Deva unde ne-am oprit la o benzinarie pentru a face plinul la rezervor. Era o oprire binevenita pentru a ne dezmorti putin si a manca rapid un sandvich. Din Deva trebuia sa ne intoarcem putin inapoi sa intram pe autostrada dar din cauza lucrarilor de reparatie la pod drumul era deviat prin alta parte.
Ajunsi la Cartisoara ne-am rezolvat repede cu cazarea,(existand rezervare facuta din timp la pensiunea Casa Duse) urmand sa ne bucuram de lasarea serii la o bere, stabilind si ultimile detalii pentru urmatorul traseu.  Ziua 1: Cârțișoara - Bâlea Cascadă (cascada Bâlea) - Bâlea Lac - Tunel - Salvamont cota 2000 - Barajul Vidraru (cazare in zona)

Pensiunea Casa Duse


Dupa un somn linistitor la casute, m-am trezit, era ora 5. Asteptand linistit sa aud miscare. cand la un momentdat se aud niste pasi si un batut usor in usa,  desteptarea. Era 5:30, ne-am facut inviorarea, urmand sa servim micul dejun inainte de plecare. Ne asteptau  21 km pana la primul obiectiv Balea Cascada. 






Dupa o jumatate de ora de mers pe drumul Național 7C, soarele si-a facut aparitia. Ne-am oprit pentru a ne mai elibera de hainele avute in plus pe noi urcand usor mai departe.



Grupati ne-am tras o poza de grup si ne-am luat ramas bun pentru urmatoarele doua zile de la Cartisoara




Intalnim un indicator care ne arata doua ore jumatate-trei de mers pe jos pana la Balea Cascada

Incet incet inclinatia avea sa devina tot mai mare. ritmul destul de bun, deci o placere de pedalat.










Intalnim si primul izvor de unde ne-am luat apa proaspata.







Incet incet ne apropiam de primul obiectiv, Cabana Bâlea Cascadă. 




Aici e locul unde am reusit sa lasam bicicletele in siguranta pana noi am vizitat cascada


















Pentru a ajunge la cascada era necesara o catarare printre stanci si radacini.








Cateva detalii :este o cascada în trepte si are aproximativ 68 m, cea mai mare de acest fel în România, aflată la altitudinea de aproximativ 1230 m















De la Bâlea Cascadă se poate ajunge la Bâlea Lac şi cu telecabina (detalii aici)


Incepe partea cea mai frumoasa a traseului, 13 km serpuiti in amonte pana la Balea Lac
























































Am ajuns la colul alpin, finalul urcarii noastre, o priveliste ca din poveste.



Balea Lac, inca inghetat










Cabana "Balea Lac". Aici ne-am oprit pentru o pauza mai lunga servind si masa. Aparitia norilor la plecare, a facut ca temperatura sa scada destul de mult obligandu-ne sa ne imbracam mai gros.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bâlea_Lake














Inca gasim zapada la intrarea in tunel, lasata cu scopul de a bloca accesul masinilor pentru a nu intra pana la data deschiderii oficiale a tunelului...




Tunelul Balea, cel mai lung tunel din Romania, si are o inaltime de peste 4 m, si o latime de 6 m.



Vom intalni zapada si in celalalt capat al tunelului



Timp de mai minute am admirat mult asteptata coborare.




Salvamont



Pasionatii de viteza s-au lasat dusi de val,coborat cu viteza maxima




















Pensiunea & Pastravaria Vidraru, aici am inoptat .




Eu am preferat si de aceasta data la casuta, confortul era mult inferior celui de la Cartisoara dar nu conta foarte mult acest lucru la oboseala avuta,as fi dormit ori unde,restul si-au luat camera la pensiune





VIDEO


                             

                             

Va continua 




Aici aveti harta traseului Bikemap.net

    
Route 3077588 - powered by www.bikemap.net






WEBCAM BÂLEA LAC LIVE (vedere spre cabana Bâlea)
   www.mobotix.ro/camere_supraveghere_live_ro_3738.html





DISPECERATUL DRUMURI NAŢIONALE 

Înainte de a pleca la drum, informaţi-vă despre situaţia drumurilor naţionale, restricţii de circulaţie şi variante de ocolire, apelând unul dintre numerele de telefon ale Dispeceratului Drumuri Naţionale: (004) - 021 9360, 021 264 3333, 021 264 3334. 

Comentarii

< ÎNAPOI LA PRIMA PAGINĂ

< DESPRE MINE

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner


AM FOST ȘI AICI

Cheile Garlistei - Mutii Aninei

Poiana Marului - O noapte la cort