Dincolo de hărți - Călătorim și povestim aventuri de tot felul

Căderea frunzelor - O escapadă relaxantă de toamnă

Imagine
 Play la idei Vine o vreme când a lăsa pe mai târziu, pe „data viitoare” devine un risc pe care cu greu ni-l mai asumăm. Uneori n-o mai facem, că prea am amânat o viaţă timp de o viaţă, așa că m-am abonat la Lunca Timișului în această toamnă 🙂, și am făcut plimbări frumoase cu bicicleta cercetând anumite cotloane, locuri care pot spune că, s-au strecurat în sufletul meu și se cuibăresc acolo pentru mult timp. În timp ce mie îmi place să merg pe trasee, alții poate preferă șoseaua. O bicicletă de munte poate să te ducă unde una cursieră nu ajunge – în pădure. Am pedalat printre pomii plini de culoare și am trecut prin mai multe sate, precum și alte locuri mai vechi sau mai noi, neștiind când ajung acasă. Încerc să trag de mine zi de zi pentru a merge mai departe, altă alternativă neavând. După cum am mai menționat, fac ieșiri pentru că „îmi place să merg cu bicicleta, și revin constant pentru a trăi iar si iar același vis de care nu mă satur, pentru că îmi amintește de copilărie, pentr

Transfagarasan ziua 2

BARAJUL VIDRARU                                                                  

Satul de pe Fundul Lacului Vidraru si Mocanita

Unul dintre cele mai mari lacuri de acumulare din Europa, Vidraru, ascunde o poveste impresionantă. Un întreg sat a fost scufundat sub apele gigantului realizat în anul 1965. Puţini au văzut valea în care s-au adunat apele lacului de acumulare, înainte ca această construcţie să fie gata. Unul dintre cei care isi mai amintesc acele vremuri este medicul hematolog Traian Dumitrescu, în ani 60’ fiind student, pasionat al muntelui şi al schi ului.Un sat al exploatatorilor forestieri. Ramasitele satului Cumpana salasluiesc acum sub apele Lacului Vidraru. Localitatea a existat acolo inca de pe vremea cand a inceput exploatarea forestiera in zona, aceasta activitate fiind realizata la inceput de austrieci. in jurul anului 1960, o viitura puternica a maturat o parte dintre cele cateva zeci de case. Dupa aceasta viitura, s-a luat masura începerii construcţiei barajului. „inainte sa se construiasca barajul Vidraru, in acea vale exista un sat, Cumpana, cam in dreptul actualei cabane cu acelasi nume. Viitura a maturat o parte dintre constructii, iar cele care au fost mai sus si au ramas in picioare au fost acoperite de apele Vidrarului”, spune dr. Traian Dumitrescu.Vila Bratienilor si Vila Verde, acoperite de apaVila Verde apartinea administratorului pădurilor la acea vreme, cei care faceau exploatatie forestiera si carau lemnul la vale cu Mocanita. Casa Autonomă a Pădurilor Statului avea în satul actualmente subacvatic o vilă, numită Vila Verde. in afara de aceasta vila mai impunătoare, mai existau case de locuit, un magazin, dar si o vila de vacanta a familiei Bratianu, care se afla acum pe fundul lacului, chiar in dreptul cabanei Cumpana. „Cand este nivelul apei din Vidraru mai jos, se mai pot vedea fundatiile sub apa, mai ales cele ale Vilei Bratienilor si Vilei Verde. Mai exista o constructie lunga, cu birouri, un bufet si un punct de prim-ajutor”, isi aminteste medicul. Acum toate sunt locuite doar de … pesti. Vagonul sanitar atasat la Mocanita.O comunitate destul de mare de exploatatori forestieri locuia in zona, iar pe langa ei avea de lucru mai mereu si personalul medical, care urca periodic in munti. Mocanita, simpaticul tren arhaic, pe aburi, era mijlocul de transport folosit atat pentru a cara lemne, cat si pentru pasageri, in scop turistic.„Mocanita avea statii la Albesti, Oesti, Corbeni, Valea cu Pesti, Buda si, cap de linie, la Cumpana. La Mocanita era atasat si un vagon sanitar, care avea pe el o cruce rosie, destinat transportului ranitilor, al bolnavilor si al personalului medical. De fapt erau doua tipuri de vagoane, unul fiind un fel de platforma, iar alt vagon mai de clasa intai”, povesteste Traian Dumitrescu. Cand avea nevoie sa plece mai repede decat era programat trenul, vagoanele puteau sa se descurce si singure, fara locomotiva. Aveau un fel de frana manuala sau semi-mecanizata, in cazul vagonului mai… luxos. „Pur si simplu ii dadeau drumul la vale platformei, care avea o frana manuala, sau vagonului mai de lux, care avea un sistem semi-mecanizat. Pleca singur, fara locomotiva, pentru ca oricum avea numai de coborat”,Din anul 1930, aproximativ, si pana cand s-a construit barajul, plecau cel putin trei Mocanite pe zi. Acum linia este desfiintata, iar Mocanita nu a mai trecut prin zona de peste o jumatate de secol, iar satul Cumpana a disparut sub ape pentru totdeauna.

Începem ziua în judetul Argeș la Pensiunea Vidraru, 
12 km de barajul Vidraru pe partea draptă, situată la jumătatea lacului, pe valea râului "Valea cu pești" la 900 m de la drumul de asfalt, o zonă superbă înconjurată de brazi chiar pe malul râului unde mai coboară și ursul. Cristi șcu mine ne-am cazat într-una din căsuțele de pe marginea raului, restul luând cameră la pensiune. Confortul și condițiile la căsute nu erau nici pe departe cu cele de la Cârțișoara, practic nu aveam nici toaletă, însă acest lucru nu contat ne-am dorit doar un loc unde să punem capul jos. Ne așteapta o zi la fel de solicitantă, traversarea Transfăgărășanului înapoi spre Cârțișoara însă nu înainte de a vizita Barajul Vidraru.

Cazați pentru o noapte la această căsuță.

După ce am sevit micul dejun pe terasa pensiunii, ne-am făcut ultimile verificări la biciclete înainte de plecare.

Îmi amintesc și acum sentimentul pe care îl aveam dimineața în momentul în care mă urcam pe șaua bicicletei, sentimentul de a avea toate lucrurile de care ai nevoie după tine și de a avea o zi întreagă în fața în care ai locuri noi de descoperit.











Hotel Posada Vidraru 3, chiar pe malul lacului Vidraru



Barajul Vidraru



Acolo în îndepărtare avea să ne întoarcem traversând acei munți






Trecem Barajul urmând întoarcerea pe malul drept al lacului trecând prin tunel.


Trecerea prin tunel 





Pentru o clipa am părăsit drumul coborând până la apă.








Întalnit pe malul drept a lacului și un izvor de unde ne-am luat apă proaspătă






Din nou la drumul național 7C pe asfalt.











Ultimii 5 km pe care îi urcăm încet, apoi vine coborâre.  




Salvamontul









Bâlea Lac

Aici am luat masa

De aici începe coborârea spre Bâlea Cascadă


























Ajunşi în Cârţişoara

Cârţişoara, Casa Duse




VIDEO




Bâlea Lac - Cascada Balea 



   Transfăgărăşan la apus de soare

Cascada Balea-Balea Cascada



Coborârea Finală

Bâlea Cascadă-Cârţişoara 


Traseul Parcurs în două zile

                                            
Route 3077588 - powered by www.bikemap.net

Comentarii

< ÎNAPOI LA PRIMA PAGINĂ

< DESPRE MINE

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner


AM FOST ȘI AICI

Cheile Garlistei - Mutii Aninei

Poiana Marului - O noapte la cort