Dincolo de hărți - Călătorim și povestim aventuri de tot felul

Căderea frunzelor - O escapadă relaxantă de toamnă

Imagine
 Play la idei Vine o vreme când a lăsa pe mai târziu, pe „data viitoare” devine un risc pe care cu greu ni-l mai asumăm. Uneori n-o mai facem, că prea am amânat o viaţă timp de o viaţă, așa că m-am abonat la Lunca Timișului în această toamnă 🙂, și am făcut plimbări frumoase cu bicicleta cercetând anumite cotloane, locuri care pot spune că, s-au strecurat în sufletul meu și se cuibăresc acolo pentru mult timp. În timp ce mie îmi place să merg pe trasee, alții poate preferă șoseaua. O bicicletă de munte poate să te ducă unde una cursieră nu ajunge – în pădure. Am pedalat printre pomii plini de culoare și am trecut prin mai multe sate, precum și alte locuri mai vechi sau mai noi, neștiind când ajung acasă. Încerc să trag de mine zi de zi pentru a merge mai departe, altă alternativă neavând. După cum am mai menționat, fac ieșiri pentru că „îmi place să merg cu bicicleta, și revin constant pentru a trăi iar si iar același vis de care nu mă satur, pentru că îmi amintește de copilărie, pentr

P' aici, p' acolo, p' undeva - cu copii prin Lunca Timișului

Cum ne petrecem sâmbăta? 
Dacă tot nu m-am dus undeva la munte (nu că nu mi-aș fi dorit...), am decis o ieșire împreună cu Roxana și Cristi la o tură "p'aici, p'acolo, p'undeva...". Învățăm unii de la alții. Nu pot spune că a fost o tură spontană, dar a fost o primă variantă la care m-am gândit și pe care mi-am dorit să mergem în acest weekend. A fost dimineața în care ne-am permis să dormim mai mult, clar că și plecarea a fost mai târzie, undeva în jurul orei 11:00, evitând într-un fel sau altul frigul diminții. 

Direcția: traversăm Ghiroda, până la podul peste bega.

Bega, foarte liniștită

Am traversat și podul și ne-am îndreptat către Moșnița Veche

Vremea era superbă în ciuda faptului că ne apropiem încet, încet decembrie. Orele cu lumină sunt tot mai puține, iar stratul de brumă pare tot mai gros dimineața.

Poate ar fi trebuit să fac publică această ieșire chiar dacă a fost o decizie de ultim moment.

Lăsăm asfaltul în urmă, și continuăm cea mai mare parte a acestui traseu, pe drum de pământ și forestier.

Iarba pare că încă, rezistă verde, chiar dacă suntem la jumătatea lui noiembrie.

Aici drumul nostru se termina într-un canal de irigație plin de stufăriș, fără nici o posibilitate de-al traversa

Am găsit câteva urme lăsate de animale care ne-au permis traversarea canalului, dar nu în sensul de mers în care ne doream noi.



Am ajus din nou la drum.



Ajungem în Moșnița Veche, localitate pe care o traversam foarte repede.

Ieșim din sat pe un drum de pământ ce ne duce spre Albina.

Am ajuns și la Albina destul de repede.


Continuam spre centrul satului pentru a ajunge la un magazin.

Am plecat, lăsând satul în urmă.




Aici urcam digul de la Timis.


Urme care nu ar fi trebuit sa existe pe dig,din cate stiu eu accesul autovehiculelor este interzis



Coborâm de pe dig și rătăcim prin luncă.


Porumbelele sunt  fructele porumbarului (Prunus Spinosa L), arbust spinos foarte răspândit în flora spontană, zonele de câmpie și coline.

Porumbele consumate după ce le-a prins bruma, au și nenumărate beneficii pentru sănătate.


Râul Timiș











Admirăm frumusețea locului

Am avut compania mai multor motocicliști de prin părțile locului, cred că erau vre-o 5, depășindu-ne cu mult zgomot. Din păcate, blândețea acestui loc din lunca Timișului, fac accesibil și acest gen de abordare.






















Încă 6 km și ajungem la Buziaș


Am aruncat o privire și prin pădurea din preajma Buziașului




Buzias (aici)

Ce poți face când ai ajuns la Buziaș ?

Aici este locul ideal pentru o pauză unde poți servi o pizza, bere/suc sau ori ce altceva.

După cca 25 de minute, timp în care m-am hidratat cu o bere ne-a sosit comanda.

A fost bună dar, a fost când am mâncat și mai bună.

Momentul în care ne pregătim de plecare.



Înainte de Bacova am părăsit asfaltul și am cotit la dreapta îndreptându-ne către pădure.

Traversăm pădurea Chevereșului pe un covor de frunze.





Cum ne afundăm tot mai adânc în pădure, surprindem și aici defrisări. Prin primăvara acestui an, am mai fost prin acest loc, se taia și atunci...! se pare ca se taie dar cu mare atentie să nu atragă atenția, atât cât poate duce această mașina de mare tonaj.


Casa pădurarului.

Un drum proaspăt asfaltat, lăsa impresia că face legătura între Cheveres și casa pădurarului

Drumul forestier care duce până la tabăra de copii Cheveresul Mare (aici)

Lăsăm tabăra de copii undeva în dreapta și urcăm digul fără a mai pierde timpul. Ne-am propus să ajungem pe lumină acasă.

Continuăm pe dig către stânga


Pe dig dăm de un cioban nepăsător, câteva oi și nelipsiții câini ce se dădeau la noi

Câinii au fost tot mai agresivi, și până nu m-am oprit să mă iau de cioban, nu a avut nici o reacție. Cred că a fost momentul în care mi-as fi dorit să am un pistol și să îi iau la țintă toții câinii, o merita din plin.

Un apus de soare cum nu se putea mai frumos, ne făcea bucuria și mai mare.








Moșnița Veche. Ajungem acasă după vre-o 6 ore și mai bine, reușind să evităm întunericul. Deja mă gândesc la planificarea unui nou traseu, pentru săptămâna care urmează, dacă și vremea ne va fi favorabilă.

    Aici este traseul pe care noi l-am parcurs
    
Route 3334334 - powered by www.bikemap.net

Comentarii

< ÎNAPOI LA PRIMA PAGINĂ

< DESPRE MINE

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner


AM FOST ȘI AICI

Cheile Garlistei - Mutii Aninei

Poiana Marului - O noapte la cort