Dincolo de hărți - Călătorim și povestim aventuri de tot felul

Căderea frunzelor - O escapadă relaxantă de toamnă

Imagine
 Play la idei Vine o vreme când a lăsa pe mai târziu, pe „data viitoare” devine un risc pe care cu greu ni-l mai asumăm. Uneori n-o mai facem, că prea am amânat o viaţă timp de o viaţă, așa că m-am abonat la Lunca Timișului în această toamnă 🙂, și am făcut plimbări frumoase cu bicicleta cercetând anumite cotloane, locuri care pot spune că, s-au strecurat în sufletul meu și se cuibăresc acolo pentru mult timp. În timp ce mie îmi place să merg pe trasee, alții poate preferă șoseaua. O bicicletă de munte poate să te ducă unde una cursieră nu ajunge – în pădure. Am pedalat printre pomii plini de culoare și am trecut prin mai multe sate, precum și alte locuri mai vechi sau mai noi, neștiind când ajung acasă. Încerc să trag de mine zi de zi pentru a merge mai departe, altă alternativă neavând. După cum am mai menționat, fac ieșiri pentru că „îmi place să merg cu bicicleta, și revin constant pentru a trăi iar si iar același vis de care nu mă satur, pentru că îmi amintește de copilărie, pentr

Prin Muntii Poiana Rusca

Pe Două Roţi: Curtea - Fărăşeşti - Poieni Strâmbu - Bătrâna -Valea lui Liman - Româneşti - Curtea!



Ne-am dat intalnire pentru sambata 24 octombrie, in parcarea hotelului Baron din Timişoara, pentru tura Româneăti - Poieni Strâmbu - Bătrâna. Dar cine suntem noi defapt...? suntem biciclisti pasionati de aventura. Am fost vre-o 19 pana la Fărașești, un sat la 10 km de la Curtea ( satul unde tocmai ne-am lasat masinile ). Aici ne-am despartit de trei persoane (doi baieti si o fata) ei preferand sa pedaleze intr-n ritm mai lejer (ceea ce nu era foarte bun pentru noi). precizand ca se vor descurca, avand la ei un GPS. Am ramas 16 (o fata) restul baieti iar tinta noastra era sa ne cataram pana la Batrana iar de acolo inca putin pana pe Vf. Chicera, 116 m diferenta de nivel, dupa care sa coboram undeva spre Valea Sasa si Valea lui Liman. Din cauza ca s-a ajuns destul de tarziu la Batrana am fost nevoiti sa renuntam la Vf.Chicera, ramanand ca acest obiectiv sa il facem alta data. Am urcat pana la Batrana, pe o vreme de toamna foarte frumoasa (putin cam rece dimineata si seara) si nu pentru ca a fost usor, ci pentru ca de la o anumita varsta iti plac si lucrurile mai grele, in cazul meu varsta a fost putin mai mare decat a celorlalti participanti. Pe traseu nu prea ai vreme sa te bucuri de mirosul padurii sau de vegetatia inca intens verde, de prietenii de-o zi cu care razi si vorbesti ca sa treaca timpul mai usoar.

In drum spre Romanesti

Din start mi-a placut tura, se arata o vreme
de exceptie si cu peisaje pe masura.

Inceputul turei este pe drum de asfalt, aproximativ
11 km pana la iesire din Fărășești, de unde
incepea offroad. 




Pe indicator avem 18 km pana la Poieni. Drumul din stanga pe DJ684B,
este directia noastra de mers, iar drumul din dreapta va cel intoarcere. 





Aici vom parasi DJ684B si vom coti dreapta pe DC111 pe valea Fărășeștiului







Destul de gros imbracati, racoarea diminetii inca domina bine de tot.







Intrarea in Fărășești

Cum ne apropiam de Fărășești un miros de (comină)
 tuică se simțea tot mai puternic.

Cazanul cu tuica (secretul energiei)



Am trecut la degustat, o tuica nu foarte tare dar buna rau.

Un pahar de tuica dat peste cap, si inca unul tot asa pana la fund.
Dupa trei, patru paharele ti se impleticeste limba si nu mai sti cum te cheama.
 La ditamai paharul, ne-am multumit cu o gura doua, mai aveam cale lunga 
de parcurs. 


Minunata zeama de prune, tuica este o bautura alcoolica. Distilata in 
alambic, lichioarea se obtine prin fermentarea prunelor.
Din acest motiv cand spui tuica, spui "suc de prune",stiut fiind ca 
celelalte bauturi alcoolice obtinute din alte fructe. In functie de zona 
in care este facuta , tuica are si alte denumiri: palinca, horinca, 
rachie sau slibovita. In functie de concentratia de alcool, tuica este 
obisnuita cea care are in jur de 24 - 28 grade, tuica batrana de 
32 - 48 grade si horinca in jur de 50 - 55 grade.
Cert este ca nici o tuica nu coboara sub 24% concentratia 
alcoolica. La fel ca la vin si in cazul tuicii, vechimea ii confera valoare.
Poate avea 3 ani vechime si atunci se cheama ca e o tuica batrana.
Noroc cu zeama prunelor, ca are efect asupra digestiei si 
a metabolizarii grasimilor 

Am dat repede adunarea,altfel nu am mai fi ajuns la Batrana.











De aici incepea greul.


E primul push bike pentru unii,
depinde de nivelul de pregatire a fiecaruia.




Majoritatea am trecut la impins bicicleta dar erau destui
care au urcat si pe bicicleta.



"Echipa din umbra", daca de dimineata cautam soarele, 
acuma cautam umbra.

Continuam pe un drum destul de noroios pe anumite
portiuni, obligati in unele locuri chiar sa ne dam jos din sa.



Drum de creasta






















Ne bucuram si de prima coborare nu foarte lunga, insa
bine venita.







Ajutorul meu de nadejde Cristi,
asteapta pana la ultimul avand grija sa nu se piarda cineva 
de grup









Cabana la confluenta dintre cele doua  râuri: râul Valea Mare, cel 
care, impreuna cu afluentul său Sasa, vor forma Bega Poieni, acesta 
la randul său, impreuna cu Bega Luncanilor, in dreptu localitatii 
Curtea ( locul de unde noi am lasat masinile) vor forma Bega.


Pe Valea Lunga spre tabara scolara Poieni Strambu

Tabara Poieni Strâmbu ( video aici  )


Bega


Râul Valea Mare


Pauza de masa




Subere
Ruinele sunt cunoscute de localnicisub acest nume.Deasupra Suberelor, 

pe decovile, trecea linia cu ecartament de 500 mm cu tractiune hipo. 
Dedesupt, pe actualul drum forestier trecea linia mocanitei cu ecartament 
de 760 mm






Autocarul celor de la Clubul Banatean de Turism Timisoara, aflati si ei 
intr-o drumetie de doua zile prin aceste locuri minunate.

Uneori suntem nevoiti sa recurgem si la impins bicicleta daca pantele 
sunt prea mari, un pushbike pe cinste.



Aici suntem la granita celor doua judete (Timis si Hunedoara)

Taierile de lemne au facut ca drumul sa arate asa de rau.


Praduitorii si pe aici.









Comuna Batrana din judetul Hunedoara ( aici )

La sosirea noastra in Batrana, grupul condus de domnul Doru Suba avand 
si ei o drumetie, tocmai plecau, se intorceau catre autocarul pe care l-am 
intalnit venind pe drum incoace.





Capat de drum pentru noi! aici ne intalnim si cu grupul Timisiensis.
ei avand o tura de doua zile prin aceste locuri minunate.

O placere si reintalnirea cu persoane cunoscute.

La cumparaturi


Asa arata un magazin mixt din Batrana, cat se poate de rustic.







Praduitorii de paduri.


Ne indreptam spre Valea lui Liman dar si spre finalul turei, inca vre-o 
27 de km pana la Curtea, locul de unde avem masinile.
O zona de vis pe care am parcurs-o rapid deoarece era deja 
tarziu, noaptea si frigul incepeau sa ne prinda din urma.


In incheiere cifrele din tura noastra.

Diferenta de nivel: 1650 de metri. Lungimea totala: 68 de kilometri. 
Am urcat in aproape 6 ore.Si-am coborat intr-una. 
Harta de mai jos nu va spune toata povestea, ci doar va arata cum 
puteti s-o traiti si voi. Va asigur ca merita!

                         
Route 3311822 - powered by www.bikemap.net


FILMUL DE LA RAZVAN MOSOARCA ( AICI )



Comentarii

< ÎNAPOI LA PRIMA PAGINĂ

< DESPRE MINE

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner


AM FOST ȘI AICI

Cheile Garlistei - Mutii Aninei

Poiana Marului - O noapte la cort