Dincolo de hărți - Călătorim și povestim aventuri de tot felul

Căderea frunzelor - O escapadă relaxantă de toamnă

Imagine
 Play la idei Vine o vreme când a lăsa pe mai târziu, pe „data viitoare” devine un risc pe care cu greu ni-l mai asumăm. Uneori n-o mai facem, că prea am amânat o viaţă timp de o viaţă, așa că m-am abonat la Lunca Timișului în această toamnă 🙂, și am făcut plimbări frumoase cu bicicleta cercetând anumite cotloane, locuri care pot spune că, s-au strecurat în sufletul meu și se cuibăresc acolo pentru mult timp. În timp ce mie îmi place să merg pe trasee, alții poate preferă șoseaua. O bicicletă de munte poate să te ducă unde una cursieră nu ajunge – în pădure. Am pedalat printre pomii plini de culoare și am trecut prin mai multe sate, precum și alte locuri mai vechi sau mai noi, neștiind când ajung acasă. Încerc să trag de mine zi de zi pentru a merge mai departe, altă alternativă neavând. După cum am mai menționat, fac ieșiri pentru că „îmi place să merg cu bicicleta, și revin constant pentru a trăi iar si iar același vis de care nu mă satur, pentru că îmi amintește de copilărie, pentr

RESITA


Ploaia care a fost in aceasta saptamana de primavara, m-a determinat sa anulez o tura  existenta, reprogramand-o. Asa a reiesit aceasta tura, un circuit foarte solicitant, chiar greu as putea spune si cu mult pushbike, in zona de sud-est a municipiului Resita, care te poarta pe dealuri insorite si poteci tehnnice, prin paduri si pe langa lacuri. Ca de obicei pentru deplasarea la Resita, ne-am dat intalnire la Gara Timisoara Nord ora 07:00 am, timp suficient sa ne luam bilete si sa ne urcam in trenul ce pleaca la 07:33 de la peronul 3. 

Ajunsi Resita 12 biciclisti, ne-am facut ultimile provizii la magazinul Lidl de pe Valea Domanului.









Intrarea in Doman


In planul indepartat se vede dealul pe care il vom traversa.


Parasim localitatea Doman, avand ca reper crucea din centrul satului in directia de sud-est (la dreapta de cum am intrat in sat) pe un drum care incepe sa suie brusc si devine o simpla poteca...




Iesirea din Sat



Panta este pronuntata, dar peisajele care se deschid in toate directiile sunt mai impozante.

Cum inaintam, vedem tot mai bine in vale, gospodariile ingramadite ale Domanului.

Primul punct veritabil de belvedere a imprejurimilor

Zarim Lacul Doman, o frumusete salbatica, la doar 2 km de Resita, format pe amplasamentul fostei mine pentru exploatarea carbunelui (inchisa definitiv), si se presupune ca ar avea 30 m adancime si continua sa se adanceasca, dar sa se si lateasca, iar mai departe, prin culoarul vaii Domanului, distingem spre nord-vest zona centrala a Resitei

Ne reluam urcusul pe Dealul Ostrica, o panta destul de pronuntata si aici.



Pentru urcusul pe Ponor, vom strabate spinarea prelungita a Dealului Ostrica, nu foarte ospitaliera, cu numeroase tufe de maracini si rugi. Imi aduc aminte ca la o tura anterioara  s-a lasat cu doua roti intepate, acuma insa am fost mai atenti mergand pe langa biciclete in zonele spinoase...

In planul indepartat poate fi zarit Dealul Ponor (808 m)


Spinarea Dealului Ostrica, vazuta la inceputul urcusului pe Ponor

De pe crestetul Ponorului (808 m alt) peisajele sunt fantastice in toate directiile. Domanul pitit intre dealurile Ostrica si La Arsita - Valea Domanului - cartierele resitene ( nord si nord-vest) - Dealul Ghica (vest) - Valea Carasului si platoul carstic - Valurit, al Iabalcei(sud-vest si sud) - Culmea Certej - platoul Semenicului - satele Cuptoare si Secu (sud-est si est).














În continuare drumul a devenit mai dificil, fiind presărat cu numeroase obstacole (arbori răsturnaţi, bolovani, etc)








În urcare usoara pe curba de nivel pe dealul Segran.











Coborare spre valea Sodol



Valea Sodol

Din loc în loc, scurte popasuri devin OBLIGATORII


Cantonul Cioaca Mare, acum aflat intr-o stare foarte mare de degradare (ruină)

Clădirea de altă dată solidă, construită din piatră, avea şi un etaj, iar înspre stânga era linia care avea ramificaţii pe care erau transportaţi buştenii din pădure. Acum, resturile clădirii şi locul din jur mai servesc doar popasurilor. 

Continuam către Cantonul Bichi



Cantonul Bichi

Dorind sa ajungem spre Lacul Secu, am continuat pe asfalt ( DJ582) catre Valiug, dar nu foarte mult, incercand sa dam de un drum de exploatare, ce ne-ar scote spre Râul Alb sau Valea Liscovu Mare / Valea Barzavei, o propunere venita de la Felix cu care am fost de acord, insa fara sa stiu ce ne asteapta in Valea Liscovu Mare (muuult noroi din cauza exploatarilor)

Imediat ce am iesit de pe (DJ582), am luat si o pauza de masa in mare graba, (transpirati fiind,era destul de rece)










Valea Liscovu Mare


Asa arata valea in urma exploatarilor forestiere




Apeductul

Apeductul






Valea Barzavei 

Valea Barzavei, aproape de pod, la coada lacului Secu


Lacul Secu, care se afla la o distanta de aproximativ 7 kilometri de Resita,construit pentru alimentarea cu apa a orasului Resita







Lacul Secu



Lacul Secu





(DJ582A) Legatura dintre Resita si Târnova


Intrare in Resita dinspre Târnova

Resita


Intoarcerea la Timisoara
Daca alegi sa faci un traseu in care nu relaxarea este prncipalul motiv, atunci acest traseu este ideal.
Te solicita, insa te poarta printr-un peisaj unic, specific Banatului Montan 

Aici aveti traseul

Tip traseu:  Mountain Biking
Grad de dificultate:  mediu/dificil




Route 3460514 - powered by www.bikemap.net
--------- 

Comentarii

< ÎNAPOI LA PRIMA PAGINĂ

< DESPRE MINE

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner


AM FOST ȘI AICI

Cheile Garlistei - Mutii Aninei

Poiana Marului - O noapte la cort