Dincolo de hărți - Călătorim și povestim aventuri de tot felul

Căderea frunzelor - O escapadă relaxantă de toamnă

Imagine
 Play la idei Vine o vreme când a lăsa pe mai târziu, pe „data viitoare” devine un risc pe care cu greu ni-l mai asumăm. Uneori n-o mai facem, că prea am amânat o viaţă timp de o viaţă, așa că m-am abonat la Lunca Timișului în această toamnă 🙂, și am făcut plimbări frumoase cu bicicleta cercetând anumite cotloane, locuri care pot spune că, s-au strecurat în sufletul meu și se cuibăresc acolo pentru mult timp. În timp ce mie îmi place să merg pe trasee, alții poate preferă șoseaua. O bicicletă de munte poate să te ducă unde una cursieră nu ajunge – în pădure. Am pedalat printre pomii plini de culoare și am trecut prin mai multe sate, precum și alte locuri mai vechi sau mai noi, neștiind când ajung acasă. Încerc să trag de mine zi de zi pentru a merge mai departe, altă alternativă neavând. După cum am mai menționat, fac ieșiri pentru că „îmi place să merg cu bicicleta, și revin constant pentru a trăi iar si iar același vis de care nu mă satur, pentru că îmi amintește de copilărie, pentr

Pistele de biciclete din dreptul trecerilor de pietoni

Esti biciclist din Timisoara ?

Am aflat ce rol au pistele de biciclete din dreptul trecerilor de pieteoni.
Ce spune Politia Rutiera ?




TIMISOARA. Am edificat misterul! Pistele de biciclete din dreptul trecerilor de pietoni sunt perfect legale, insa biciclistii trebuie sa stie foarte clar legea. Se numesc marcaje de traversare pentru biciclete, iar pasionatii de plimbari pe doua roti au intr-adevar prioritate cand le traverseaza, dar nu tot timpul.opiniatimisoarei.ro v-a informat despre aceste piste, reprezentantii primariei sustinand ca 144 de intersectii au fost marcate cu astfel de treceri. Practic, biciclistii pot traversa carosabilul pe ele, insa nu au aceleasi drepturi ca si pietonii. Atunci cand traseele nu se afla chiar in intersectii, prioritate au soferii!

CITESTE SI: Esti biciclist in Timisoara? Tu stii ce rol au pistele de biciclete din dreptul trecerilor de pietoni? 

Trebuie sa cobori sau NU din sa?

Reprezentantii Politiei Rutiere Timis sustin ca, de multe ori, pentru ca sunt trasate prea aproape de zebre, biciclistii cred ca au aceleasi drepturi cu pietonii. Nu este deloc asa, atrag atentia oamenii legii. Au prioritate acolo unde sunt semafoare si soferii au rosu si acolo unde soferii trebuie sa vireze, insa nu si unde e drum drept.

„Marcajele de traversare pentru biciclete sunt prevazute in Standardul roman de semnalizare rutiera si marcaje rutiere nr. SR 1848-7 si permit utilizatorilor acestei categorii de vehicule sa traverseze partea carosabila, cu atat mai mult cu cat prevederile art. 160 alin. 3 din Regulamentul de aplicare a OUG nr. 195/2002 aprobat prin H.G. 1391/2006 instituie in sarcina acestor participanti la trafic obligatia de a folosi pistele pentru biciclete <<daca pe directia de deplasare exista o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare>>”, a declarat, pentru opiniatimisoarei.ro, comisarul sef Petru Rumega, seful Serviciului Rutier Timis.

Trebuie insa mentionat un alt aspect. Potrivit art. 135 lit. g din Regulamentul de aplicare a OUG nr. 195/2002 aprobat prin H.G. 1391/2006, „conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere… cand efectueaza un viraj spre stanga sau spre dreapta si se intersecteaza cu un biciclist care circula pe o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare”, ne-au mai explicat oficialii Politiei Rutiere Timis.

Asadar, biciclistii au prioritate doar atunci cand marcajele de traversare pentru biciclete se afla la un colt de strada si soferii sunt nevoiti sa vireze. Pe drum drept, niciodata!

„Cu toate acestea, se observa faptul ca realizarea marcajelor de traversare pentru biciclete in proximitatea trecerilor pentru pietoni este de natura a induce in eroare utilizatorii acestei categorii de vehicule, de cele mai multe ori biciclistii avand impresia ca beneficiaza de aceleasi drepturi ca si pietonii aflati in traversarea drumului pe trecerea pentru pietoni, respectiv ca au prioritate de trecere, in sensul definit de art. 6 pct. 26 din OUG nr. 195/2002 republica, cu modificarile si completarile ulterioare, fapt ce contravine prevederilor legale in vigoare si poate atrage raspunderea contraventionala, materiala sau penala, dupa caz”, mai atrage atentia Petru Rumega.

Prin urmare, biciclistii si pietonii nu sunt egali, desi au fiecare „zebrele” lor.

Potrivit statisticilor Inspectoratului Judetean de Politie Timis, in primele 8 luni ale acestui an, din ianuarie si pana la sfarsitul lui august, in Timis s-au inregistrat 183 de accidente rutiere grave, in urma carora au murit 39 de oameni. Una dintre principalele cauze a fost indisciplina biciclistilor, mentioneaza Politia Rutiera Timis. 

Astfel, 25 de accidente grave – soldate cu 4 morti si 22 de grav raniti – s-au petrecut din vina biciclistilor.





Comentarii

  1. Citiți cu atenție OUG 195/2002 Art.72 al.5 - vezi dacă biciclistul se asimilează pietonului.
    Internetul este plin de informații care mai de care BIZARE !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Clar nu.

      (5) Sunt asimilate pietonilor persoanele care conduc un scaun rulant de construcţie specială, cele care conduc vehicule destinate exclusiv tragerii sau împingerii cu mâna, precum şi cele care se deplasează pe patine sau dispozitive cu role.

      Ștergere
  2. Dan Radu Danciu Stanoiu15 iunie 2022 la 09:58

    Într-un sens giratoriu în care pistele de biciclete traversează transversal carosabilul, paralel cu trecerile de pietoni, cum se interpretează cele prezentate mai sus?

    RăspundețiȘtergere
  3. Este foarte prost facut! Unii biciclisti circula cu viteză, te trezesti cu ei pe capotă și urlă ca descreieratii că acolo este banda pentru bicicliști...!
    Mai bine intrerupeau banda in dreptul stradutelor care ies in bulevarde, sau cel mai sigur...se montau limitatoare de viteză din cauciuc !
    Sunt de acord că au prioritate dar trebuie forțați să reducă viteza pe trecerile acestea de pietoni cu bandă pentru bicicliști!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mai bine s-ar pune limitatoare de viteza si alte modalitati de avertizare pentru cei care trebuie sa ACORDE prioritate?

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Părerile dumneavoastră.

< ÎNAPOI LA PRIMA PAGINĂ

< DESPRE MINE

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner


AM FOST ȘI AICI

Cheile Garlistei - Mutii Aninei

Poiana Marului - O noapte la cort